Proterujemo krševe sa puteva!

P. ŽIVKOVIĆ

22. 07. 2015. u 11:35

Vlada Srbije sprema novu uredbu o uvozu vozila sa pooštrenim ekološkim standardima. Novi automobili samo sa "evro 6" motorima, a polovnjaci sa "evro 4". Kupovaće se skuplji modeli

Протерујемо кршеве са путева!

OD početka sledeće godine će na snagu stupiti nova uredba Vlade Srbije o uvozu novih i polovnih automobila sa višim "evro standardima" motora, saznaju "Novosti". Tako će umesto dosadašnje norme "evro 5" za uvoz novih automobila biti propisana "evro 6", a za uvoz polovnih vozila, umesto dosadašnje "evro 3" važiće "evro 4" oznaka motora.

To praktično znači da će svi dileri novih automobila u Srbiji morati da prodaju najnovija vozila (bez čuvenih "rasprodaja vozila sa lagera") koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume Evrope, a da će uvoznici polovnih auta moći da pazare samo ona koja su proizvedena posle 2005. kada je na snagu, u EU stupio normativ "evro 4". To će dovesti i do poskupljenja polovnih vozila, ali, slažu se stručnjaci, ne drastično, jer cene ovih automobila na prezasićenom evropskom tržištu svakodnevno padaju.

- Nemamo još zvaničnu potvrdu pooštravanja ovih normi - kaže dr Milan Vukasović predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. - Ali smo stopostotno sigurni da će norma za nove automobile biti "evro 6".

Uvoznici novih automobila su se već pripremili i od Nove godine će svi nabavljati, već su u centralama naručili, vozila sa "evro 6" standardom. Tu neće biti nikakvih problema.

CENE NOVIH MODELA NE bi trebalo da poskupe, značajnije, ni nova vozila sa višom eko normom. Tako je kompanija "Fijat Krajsler" na prezentaciji novog "fijata 500" u Torinu, koji ispunjava izuzetne ekološke norme, čak i strože nego što je to propisano važećim standardima, saopštila da cena novog modela neće biti ni za evro viša od cene starog! U Kragujevcu se već proizvode motori sa "evro 6" standardima a u Srbiji će prodaja ići sa ovom normom već od 1. decembra ove godine.

Mi smo tražili, od nadležnih, kaže za "Novosti" dr Vukasović da kada je uveden "evro 5" standard za nove automobile bude podignuta i norma za polovnjake na "evro 4" i da razlika, kao svuda u Evropi bude samo u jednom stepenu.

Taj predlog nije prošao pa je nastavljen uvoz polovnjaka koji su proizvedeni još 1999. ili 2000. godine.

- I sada bi bilo logično - ocenjuje dr Vukasović, da se usvoji "evro 5" standard za uvoz polovnih vozila, ali i sa "evro 4" normom, bar privremeno bi bili zadovoljni jer je reč o automobilima mlađim bar pet godina od ranijih.

Jasno je da je Vlada Srbije veoma oprezna kada je uvođenje eko normi u ovoj oblasti u pitanju s obzirom na platežnu moć našeg stanovništva.

- Teško je prosečnom vozaču da kupi nov auto pa zato godišnje u Srbiji prodamo 20.000 novih a 100.000 polovnih vozila - kaže Dragan Škrnjić direktor ARTK Srbija koja se bavi i prodajom polovnih vozila. - Mislim da vozila neće drastično poskupeti, možda u proseku nekoliko stotina evra, ali će se kupcu to brzo vratiti kroz jeftinije održavanje.

Pratite nas i putem iOS i android aplikacije

Komentari (40)

Blaško

22.07.2015. 11:53

Sve standarde uvedite,samo plate ostavite ispod svakog kriterijuma normalnog života.Očigledno je da se stvara novo društvo,ko ima novac treba da živi,a ko ga nema život mu i ne treba.

Zoran

22.07.2015. 12:00

Ja znam za krševe stare 5 godina, ali i za vrhunske automobile stare 30 godina. Vlada opet radi za trgovce i protiv naroda. Nema veze, doći će i njima kraj kada narod uzme pravdu u svoje ruke...

ns ja

24.07.2015. 11:38

@Zoran - Ne postoji vrhunski automobil star 30 godina. To je utopija. Ali krševi stari 5 godina postoje, puna ih je Srbija! Najbolji auto je nov auto, a ako već ne može nov, onda je najbolji što noviji, koji NIJE bio havarisan pa popravljan po šupama, i koji NIJE prešao više od 100.000km ali pravih, a ne ovih po našim placevima (njihova prava kilometraža bi zapanjila i same proizvođače tih automobila!)

taj zadovoljava

22.07.2015. 12:56

@Vox - jugo45 d standard.Fiat i EURO 6 to je za njih nedostizno, a mogu da napisu sta god hoce

Anja

22.07.2015. 12:17

Kao da mi, gradjani, ne zelimo da vozimo nova kola. Nema se za hleb, a ne nov automobil. Koja nerealna percepcija ekonomskog stanja.

prometej

22.07.2015. 12:52

@Anja - ,,dosta kukanja, nego svi lepo na karibe,u blindirane mercedese, u penthause u yu bizis centar a sve to sa platom od 160E ,, inace ldi mrk pogled i dramatican govor

Andrej

22.07.2015. 13:12

@Anja - Anja, nemam ni ja za nov auto ili polovnjak sa Euro 4 motorom, ali podrzavam odluku jer se trujemo od starih motora, zagadjene hrane do bacanja smeca okolo.Ajmo malo reda. Vozim bicikl ili koristim gradski.

Posmatrač sa strane

22.07.2015. 15:39

@Anja - Kako, bre, Anja! Pa ne reče li premijer nedavno da ga je "sramota koliko momentalno nam ide dobro"! A ti bi da negiraš premijera. Opet- kako bre? Pa on zna sve, odlučuje sam o svemu, ministri i ona blajhovana "gospoiđa ministarka" iz Tuzle, samo brbljaju ono što premijer naredi ili želi da čuje. Znači kad ON preko svojh naredi da krnitije moraju da nestanu, IMA DA NESTANU! Jasno?

Gidra0022

22.07.2015. 12:29

I auto staro par godina moze biti KRS. Bitno je koliko auto polovno izraubovano a ne samo godiste.. Treba uvesti obavezne SERVISNE knjizice i drasticne kazne za falsifikovanje podataka.

domar dobrosavljev

22.07.2015. 13:14

hvala vladi sto misli o ekoloskim standardima dok radim za platu od 24000 dinara

Diplomac

22.07.2015. 13:26

samo da mi je znati kako i tih 20000 godisnje kupi nova kola..i da li tu ima obicnog ,postenog sveta medju njima..Radim svaki dan 2 posla prodao sam stari auto i dodao 300 za ovaj sada..i to mi je bio tezak udar na budzet!!!

ns ns

24.07.2015. 11:29

@Diplomac - Evo naprimer ja sam uzeo nov auto, a nisam ni lopov, ni političar, ali jesam inženjer. Doduše dobar deo sam finansirao iz kredita i pitaj boga čiji će na kraju da bude taj moj novi auto (moj ili bankarski?), ali makar ne moram da se gledam sa kojekakvim majstorima po šupama, od čijih ideja i "logike" pa na kraju i cena, me već mozak boli! I da, svi snobovi (a realno - sirotinja!) koji daju 7000 -8000 za krš auto iz uvoza sa par 100tina hiljada km umesto za npr novog sandera, neka 2x razmisle...

todor

22.07.2015. 13:51

Razumem ja da je ekologija vazno, pa nismo mi mutavi, ali bi bilo bolje poostriti kontrolu na tehnickim pregledima da se voze ispravna kola bez obzira na starost, a ko vise zagadjuje vazduh da placa i veci porez i eto ...nego kad su evc zapeli sto ne stimulisu uvoz elektricnih i hibridnih vozila ko hrvati na primer..

Sumadija

22.07.2015. 13:53

Da li bi ta ista Vlada mogla da izgradi bar nekoliko metara auto-puta?Auto -put Beograd - Novi Sad - Subotica je otvaran vise stotina puta, jos uvek ne postoji, t.j., oni naplacuju putarinu, dakle, postoji.Da biste stigli iz mesta A u mesto B, udaljeno, na primer 270 km, treba vam 5-6 sati, uz rizik po zivot.Setite se samo Ibarske.Mislite o tome kada sledeci put glasate.

Rade

22.07.2015. 14:15

Moj Passat je proizveden 2001, a kasnije (2003) je promenjen motor (jos je bio u garanciji), pa je sada Euro4. Po novom zakonu: mogu da ga uvezem i registrujem, a ne mogu!!!!!

PP

22.07.2015. 14:21

Ja svaki polovnjak pretvorim u Euro -99 standard. Prvo što uradim je da skinem katalizator (podmitim na tehničkom). Tako se emisija štetnih gasova višestruko povećava. Kao što znamo, gradovi naših neprijatelja se nalaze na obalama okeana ili su direktno vezani za nivo mora (Njujork, Los Anđeles, London ...) tako da svako od nas povećanjem emisije CO2 može da utiče na efekat staklene bašte i dizanje globalnog nivoa mora čija bi posledica bila potapanje NATO metropola.

Strašno sam ljut!

22.07.2015. 15:33

Bože koje genijalne ideje ove vlade! Nemaju pametnija posla nego da što više zagorčavaju život građanima.Juče zabranjuju klime danas aute.I komšije voze kršine.Srbija valjda mora da obeća "uslugu" Fiatu" da ne pobegne iz Srbije! Kao- moraće Srbi da kupuju nove automobile. Od kojih para? To Vučića i komp. ne interesuje. Ni to da su mnogi siromasi, pogotovo u ruralnoj SRB zbog lošeg saobraćaja upućeni na kršine da odu npr. lekaru! Neka kupiće Vučko nama nove aute! I novu SNS budućnost-malo sutra!

Урош

22.07.2015. 17:57

Наше улице су презасићене аутомобилима. Београд личи на једну огромну депонију гаражираних аутомобила на уличним тротоарима или по скрајнутим улицама на које су газде заборавиле. То су кршине старе и по 20 година а прво за шта се интресују сатнари када траже стан је да ли има паркинг места. У Београду ће се ускоро водити рат за паркинг место а због ниске цене кршева, појединци купују и по 2-3 аутомобила па па их остављају где стигну на неодређено време. И о вомоме нико не води рачуна!?

Rabo

22.07.2015. 18:18

Namerno cu da arčim vazduh na svaki nacin. Nato je imao oko 700 poletanja svaki dan za onih 78 dana, o rafinerijama, azotarama, eksplozijama, uranijumu da ne govorim. Ni o Libiji, Iraku, Siriji, Avganistanu takodje. Da cuvam vazduh da bi oni mogli nesmetano da bombarduju?!! Nema sanse, ako propadamo, propascemo svi! Zato grejanje na ugalj, paljenje smeca, guma, svega, naravno bez katalizatora!

Baneks

22.07.2015. 19:16

Euro 6 za nova vozila stupa na snagu 01.12.2015. A vozila sa euro 4 motorom ima i iz 1999. godine, doduse malo ali svakom narednom godinom je broj takvih motora povecavan.Toliko o obavestenosti kako novinara tako i predsednika udruzenja....

Aleksandar

22.07.2015. 21:28

U februaru sam uvezao auto Alfa Romeo 147 1.9 JTD iz Austrije (2003). Auto je od prvog vlasnika i sigurno je bolji od novog Fice. Da bih ga ocarinio, morao sam da dam Austijskoj drzavi jos 440Eur. Srbiji dao min. 750 Eur. i cekao 23 dana da zavrsim papirologiju. Neka ovi politicari,koji nemaju ni stanove ni automobile, razmisle malo kako je nama smrtnicima! 21-i je vek i auto je nuzno zlo,da ne kazem osnovno sredstvo.da sam uvezao BMW od 100.000 Eur-a, isto bi me kostalo!!!Ko je ovde lud?!?!?!?!

smb

22.07.2015. 21:39

slike sa naslovne strane clanka za nas u ch nisu nimalo krs kako se to u bogatoj srbiji tretira. pogotovu sto u srbiji stizu auta sa vise stotina hiljada kilometara. ko malo razume nemacki i ukuca "autoscout24.ch" i sa malo znanja jezika video bi da bas ovaj golf nije nimalo ucestao, retko se prodaje, vidja se dosta na ulicama i vazi za dobro auto. nije samo euro4 vazno vec mnogi drugi faktori ali kome da se to u bogatoj srbiji kaze. to vazi samo za nas siromasne sa zapada.

rozmir

22.07.2015. 23:40

standard gradjana je "euro 0" a vi gospodo mozete da uvedete i "euro 16" to nece promeniti stvari

Mihajlo

23.07.2015. 02:12

Kada ce vlada da se pozabavi povecanjem plata gradjana pa neka onda dize standarde i na euro1000.Sa ovim platama prosecni gradjanin a njih je 5 miliona ne moze ni biciklu da kupi :(

Sasa Radosavljevic

23.07.2015. 08:24

Gospoda u vladi I njihova uza I daljna familija moze da vozi I euro 6 kad ih narod placa a mi ce da vozimo bicikle ako imamo novac da kupimo.

dule trubica

23.07.2015. 12:27

Kako vas nije Sramota? Kakav bre Euro 5 ili 6 koji to gradjanin Srbije moze sebi da priusti sem vas politicara. Ajde da se je reklo Euro 4 novi minimum i tacka i period od godinu dana za dalji uvoz Euro 3. Pored toga gde se to u Evropskom delu sveta voze kao kod nas motokultivatori i traktori u jednoj prestonici nisu sigurno Euro 6. Sram da vas bude.

Milan

23.07.2015. 13:54

Zamolio bi one koji donose ovakve predloge da sidju sa Marsa i vide ogromnu količinu bede i siromaštva u Srbiji, pa tek onda plasiraju ovakve naučno-fantastične naslove.

mile

26.07.2015. 23:05

A sta cemo sa onim silnim rupama po putevim???.Jesu li oni za neki evropski standard,Evro 0?

Srecko

07.01.2016. 08:58

Gospodo,pored svih mera stednje koje ste nam vi servirali,kao i one koje smo sebi sami netnuli,mi koji sami izdrzavamo porodice sa "prosecnom" platom,mastamo i o Euro2 obuci,a ne o Euro5 kolima.Ovo je totalna ludnica...

D-ex

17.04.2018. 07:50

Znači vraćate nas na zapregu.Konj i taljige su budućnost Srbije.Vidim da se verovatno čitava vlada "potresla" zbog ekologije kada su automobili u pitanju,a to što se kanalizacije ulivaju u reke,što smetlišta liče na horor,što pepela iz termoelektrana na sve strane,što,što,što....nema veze. Uvoznike novih automobila ne interesuje ova srpska sirotinja,nih interesuje samo novac i spremni su da pritisnu vladu novcem ili čim već da sirotinju prebeci na taljige.Trivana treba smeniti!!!!

stari doktor

04.05.2018. 08:20

Teško da ćemo se rešiti ovoga pokretnog otrova koji nas tgruje, jer"država", t.j. sadašnji "uspešni" vođi na čelu sa sveprisutnim el presidente-om nisu ludi da se odreknu superpljačke koju su namakli na ljubitelje jeftiniih 4-točkaša. I slepcu je jasno da sadašnjom politikom uvoza evropskog otrovnog krša za siću ohrabruju ama baš svakoga ko zarađuje ma i minimalac, da ih kupuje, ali onda nastaje umesto "mostarine" plaćanje na čupriji, t.j.benzinskoj pumpi, gde država namiče svoj "visoki" BDP