Proterujemo krševe sa puteva!
22. 07. 2015. u 11:35
Vlada Srbije sprema novu uredbu o uvozu vozila sa pooštrenim ekološkim standardima. Novi automobili samo sa "evro 6" motorima, a polovnjaci sa "evro 4". Kupovaće se skuplji modeli
OD početka sledeće godine će na snagu stupiti nova uredba Vlade Srbije o uvozu novih i polovnih automobila sa višim "evro standardima" motora, saznaju "Novosti". Tako će umesto dosadašnje norme "evro 5" za uvoz novih automobila biti propisana "evro 6", a za uvoz polovnih vozila, umesto dosadašnje "evro 3" važiće "evro 4" oznaka motora.
To praktično znači da će svi dileri novih automobila u Srbiji morati da prodaju najnovija vozila (bez čuvenih "rasprodaja vozila sa lagera") koja ispunjavaju stroge ekološke kriterijume Evrope, a da će uvoznici polovnih auta moći da pazare samo ona koja su proizvedena posle 2005. kada je na snagu, u EU stupio normativ "evro 4". To će dovesti i do poskupljenja polovnih vozila, ali, slažu se stručnjaci, ne drastično, jer cene ovih automobila na prezasićenom evropskom tržištu svakodnevno padaju.
- Nemamo još zvaničnu potvrdu pooštravanja ovih normi - kaže dr Milan Vukasović predsednik Srpske asocijacije uvoznika novih automobila i delova. - Ali smo stopostotno sigurni da će norma za nove automobile biti "evro 6".
Uvoznici novih automobila su se već pripremili i od Nove godine će svi nabavljati, već su u centralama naručili, vozila sa "evro 6" standardom. Tu neće biti nikakvih problema.
Mi smo tražili, od nadležnih, kaže za "Novosti" dr Vukasović da kada je uveden "evro 5" standard za nove automobile bude podignuta i norma za polovnjake na "evro 4" i da razlika, kao svuda u Evropi bude samo u jednom stepenu.
Taj predlog nije prošao pa je nastavljen uvoz polovnjaka koji su proizvedeni još 1999. ili 2000. godine.
- I sada bi bilo logično - ocenjuje dr Vukasović, da se usvoji "evro 5" standard za uvoz polovnih vozila, ali i sa "evro 4" normom, bar privremeno bi bili zadovoljni jer je reč o automobilima mlađim bar pet godina od ranijih.
Jasno je da je Vlada Srbije veoma oprezna kada je uvođenje eko normi u ovoj oblasti u pitanju s obzirom na platežnu moć našeg stanovništva.
- Teško je prosečnom vozaču da kupi nov auto pa zato godišnje u Srbiji prodamo 20.000 novih a 100.000 polovnih vozila - kaže Dragan Škrnjić direktor ARTK Srbija koja se bavi i prodajom polovnih vozila. - Mislim da vozila neće drastično poskupeti, možda u proseku nekoliko stotina evra, ali će se kupcu to brzo vratiti kroz jeftinije održavanje.
Blaško
22.07.2015. 11:53
Sve standarde uvedite,samo plate ostavite ispod svakog kriterijuma normalnog života.Očigledno je da se stvara novo društvo,ko ima novac treba da živi,a ko ga nema život mu i ne treba.
Ja znam za krševe stare 5 godina, ali i za vrhunske automobile stare 30 godina. Vlada opet radi za trgovce i protiv naroda. Nema veze, doći će i njima kraj kada narod uzme pravdu u svoje ruke...
@Zoran - Ne postoji vrhunski automobil star 30 godina. To je utopija. Ali krševi stari 5 godina postoje, puna ih je Srbija! Najbolji auto je nov auto, a ako već ne može nov, onda je najbolji što noviji, koji NIJE bio havarisan pa popravljan po šupama, i koji NIJE prešao više od 100.000km ali pravih, a ne ovih po našim placevima (njihova prava kilometraža bi zapanjila i same proizvođače tih automobila!)
Putevi su nam u klasi Euro 1.
Šta onda sanpr. Fiat Puntom? Novi zadovoljava EUR 4 stadard?
Komentari (40)